کاربردهای دستگاه آب مقطرگیری


دستگاه دیونایزر

امروزه آب دیونایز شده در کاربردهای متنوعی دیده می شود. کاربردهایی نظیر استفاده در خنک سازی کوره های القایی، کاربردهای شستشو و آبکاری قطعات فلزی، مصارف داروسازی، استفاده در آزمایشگاه های طبی، استفاده در بیمارستان ها، آندایزینگ آلومینیوم، استفاده در آزمایشگاه های فنی و خدماتی، کاربردهای حساس نظامی–صنعتی از قبیل انرژی اتمی و…

آب دیونیزه چیست؟

آبی است که تقریباً تمام یونهای معدنی آن مانند کاتیونهایی مانند سدیم ، کلسیم ، آهن و مس و آنیونهایی مانند کلرید و سولفات در آن حذف شده است.

دیونیزاسیون یک فرآیند شیمیایی است که با استفاده از رزین های تبادل یونی ، یون های هیدروژن و هیدروکسید را با مواد معدنی محلول مبادله می کند و سپس با ترکیب مجدد ، مولکول های آب را تشکیل می دهد. زیرا بیشتر ناخالصی های تولید نشده در آب نمک های محلول هستند.

سم زدایی منجر به ایجاد آب بسیار خالص می شود که به طور کلی مشابه آب مقطر است و مزیت آن این است که این فرآیند سریعتر انجام می شود و مسدود نمی شود.

با این حال ، یونیزاسیون به درستی مولکول های آلی بدون بار ، ویروس ها یا باکتری ها را حذف نمی کند مگر اینکه به طور تصادفی در رزین گیر بیفتند. رزین آنیون قوی می تواند باکتری های گرم منفی را از بین ببرد. دیونیزاسیون را می توان به طور مداوم و ارزان با الکترود انجام داد.

مزایای دستگاه دیونایزر

  • تولید آب بدون یون با درجۀ خلوص بالا (بیش از 99 درصد)
  • طول عمر بالای فیلترها
  • قیمت ارزان
  • عدم تولید پساب
  • مصرف برق نسبتا پایین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *